Reviews en nieuws

The Agency Entertainment is als artiestenburo met eigen exclusieve acts al vele jaren verantwoordelijk voor het leveren van zeer uiteenlopend entertainment en bijbehorende techniek, productie van feesten en evenementen. Of het nu gaat om de verzorging van een verjaardag of jubileum, bruiloft, relatie event, personeelsfeest of receptie. In binnen- of buitenland, waar ook ter wereld kunnen wij u helpen met de verzorging van hetgeen wij gespecialiseerd in zijn. Artiesten bemiddeling, artiesten boekingen en evenementen organisatie.

Het boeken van een artiest is iets waar men altijd rekening moet houden met vele factoren. Daar adviseren wij u graag in.

Hoe boek ik een artiest, wat is een optie, wanneer moet ik de artiest boeken, wat is een uitkoopgage, hoe vind ik betaalbaar entertainment, zijn er ook goedkopere artiesten, wat bedraagt de BTW op een artiest, wat heeft de artiest nodig, kan ik een evenement ook verzekeren, tips voor de organisatie van een evenement, het maken van een draaiboek, opstellen van een checklist voor een evenement, heb ik een vergunning nodig, wat als de artiest ziek wordt, hoe weet ik of het entertainment goed aansluit op de wensen en ga zo maar door. Vele vragen waarop wij als specialist een antwoord kunnen geven.

Vele opdrachtgevers zijn u voor gegaan. Hieronder treft u een greep uit de vele reacties die The Agency Entertainment en aan ons gerelateerde artiesten hebben mogen ontvangen van tevreden opdrachtgevers.

Review Kitty Leeser van Gassan Diamonds over de organisatie van het jaarlijkse Cure for Cancer Gala in Grand Hotel Huis ter Duin, nav 8e gala 28 mei 2016: “Trots op de meer dan fantastische opbrengst van ons CFC gala! Het was weer een geweldig feest met een heerlijke spirit, niet in het minst van Prof. Jean de la Rosette. De snelheid van het feest, de artiesten, de aankleding het eten alles klopte, bovendien het warme gevoel, kortom je kunt op The Agency vertrouwen, zodat je relaxed van je feest kunt gaan genieten. Helemaal gelukt, dank Naomi.”

Achtergrond Cure for Cancer Gala: Op 28 mei j.l. vond voor de achtste keer het jaarlijkse Cure for Cancer Gala plaats in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Evenals de vorige jaren was ook dit keer The Agency Entertainment verantwoordelijk voor de productie, het entertainment, de regie en techniek. Het laatste was in handen van een top crew van de firma Bourgonje.

Het werd een onvergetelijke avond met een record opbrengst van € 1.140.996,--, bijeengebracht door schenkingen, diverse donaties, de verkoop van tafels en de opbrengst van veiling en verloting. Het geld zal worden besteed aan onderzoek voor een aanzienlijk betere diagnose en behandeling bij zowel prostaat- als nierkanker.

Een memorabele avond met een opbrengst die alle voorgaande gala's overtrof!

Review Hans de Jong over trio Meet the Misses: “complimenten van alle kanten en zeker voor een volgende gelegenheid!!!!”

Review Marielle de Vos | FrieslandCampina Domo over trio Meet the Misses: “Het was een enorm succes. De muziek van Meet the Misses was fantastisch en de combinatie was echt perfect voor deze avond. Ze hadden het er allemaal over. Meet the misses is super. Ze zijn onwijs flexibel en superaardig. Geweldige muziek. Kortom bedankt voor je advies. Het was top!”

Paul Troukens namens Jazz4TheGambia over Meet the Misses: “de muziek was zonder enige uitzondering van een dermate hoog niveau dat het aanstekelijk is om nog eens ooit een vierde evenement te organiseren, waarvoor dank en proficiat ! Een fijne muzikale zomer gewenst!”

Review Karin en Pierre Poldervaart over OperaLaria: “Wij en ons gezelschap hebben enorm genoten van Operalaria tijdens het avondprogramma van ons feest ter gelegenheid van onze zilveren bruiloft. OperaLaria was in staat ons heterogeen gezelschap uitstekend te vermaken. Hun combinatie van prachtige stemmen met muzikale begeleiding, leuk stijlvol uiterlijk, hilarische en komische inhoud met een persoonlijke noot creëerde een bijzonder amusante sfeer. Operalaria is een echte aanrader .“

Lorrèn reviews:

“Dit meisje is de belofte van 2015!” – Leo Blokhuis over Lorrèn

“Lorrèn is de trots van Nederland!” – Giel Beelen over Lorrèn

“Het wachten op de nieuwe Adele cd is nu ineens een stuk minder moeilijk geworden!” – Cultuurpodium.nl

“What a musical talent, great stage presence and what a voice!” – Quote van jazz sensatie Jarrod Lawson

“Met deze CD bewijst de jonge zangeres dat ze meetelt in de muziekwereld” – De Telegraaf

“De 23-jarige zangeres laat zich inspireren door onder anderen Adele, Amy Winehouse en Ella Fitzgerald. Fijn dat Lorrèn nog geen definitieve keuze heeft gemaakt, want het levert een prettige afwisseling van soul, jazz en pop op”
 – De Telegraaf

“Dit droomdebuut verdient alle aandacht, tot ver buiten onze landsgrenzen!” – OOR

Marle Thomson reviews:

“The Canopy is, mede door Marle’s soulvolle en heldere stemgeluid, een verlichtend klein gebed dat je wil blijven herhalen” – Typhoon (rapper)

“Zo kan het dus ook: een gitaar en een stem, soms de ogen dicht en dan hier een heel publiek inpakken met een liedje dat rechtstreeks vanuit het hart de mond uit rolde, Marle ontroerde mij vanavond.” – Nico Dijkshoorn (schrijver en dichter)

“Ik heb heel veel concerten gezien in de kleine zaal, maar zo mooi als deze avond heb ik het nog nooit gezien, het past perfect bij de muziek en ik ben blij dat wij de primeur kregen.”– Max Bossé (programmeur Paradiso)

“Wat heb jij een betoverende stem.” – Matthijs van Nieuwkerk (presentator DWDD)

“Heel erg bedankt voor het verzorgen van een geweldige avond bij ons thuis. Zeer professioneel trio. Heerlijke muziek. Super.” – Lard en Linda (opdrachtgever)

26 februari 2016 Event Branche artikel door Maartje Springer

The Agency in de pers: Trends in artiestenland: inhoud boven vorm, vraag naar echtheid stijgt

ARTIEST & ARTIESTENBUREAU - Effect en impact worden steeds belangrijker maar ‘het mag niet meer té leuk zijn’ lijkt inmiddels ook een trend. Hoe kijkt de artiestenbranche hier tegenaan en hoe ontwikkelt deze zich in 2016? Artiestenbureau Blue Luna, Niek Boes Productions, Theatermaker Iwan Dam en The Agency Entertainment geven antwoord. Hoe ontwikkelt de artiestenbranche zich in 2016? Wat zijn de belangrijkste trends?

Naomi Goldstein, The Agency Entertainment: De belangrijkste trend in het artiestenvak in de afgelopen jaren is dat de trend belangrijker is dan de kwaliteit. Waarmee ik niet wil zeggen dat alle in het oog springende nieuwkomers kwalitatief onder de maat presteren, maar wel dat er te weinig aandacht is voor de ontwikkeling van het talent, en het neerzetten dan wel perfectioneren van de act.

Uiteindelijk zijn er slechts een paar artiesten die naast het zingen (of dansen, acteren, presenteren, goochelen etc.) ook écht kunnen entertainen en met hun performance de juiste snaar weten te raken. Deze talenten krijgen vaak niet de kans door te breken bij het grote publiek. Zij treden op in het evenementencircuit, voor de kenners of voor mensen die minder gevoelig zijn voor het laatste nieuwste’, aldus Goldstein.

Willemijn van Hussen, Artiestenbureau Blue Luna: ‘Aan de ene kant zie je technologische vernieuwingen (allerlei LED toepassingen, projectiemogelijkheden, interactie d.m.v. slimme apps) zich snel opvolgen, en aan de andere kant zien we dat de vraag naar échtheid toeneemt: die ene artiest die je bij de strot grijpt, die verbluffende dansers, of de rauwe energie van een live optreden. Dat kan een tegenstelling zijn, maar het kan elkaar ook enorm versterken, mits op de juiste manier, zinvol ingezet. Het is voor ons de kunst om onze opdrachtgevers uit te dagen om te durven kiezen voor inhoud boven vorm. Of in ieder geval: vorm te laten volgen op inhoud. Wat wil je overbrengen, teweeg brengen? Daar gaat het om.’

Niek Boes, Niek Boes Productions: ‘De financiële crisis heeft natuurlijk flink in de agenda van artiesten geroerd, ook in die van mij. Daar kwamen nog eens fijn wat nieuwe belastingregels bij (lees WKR), waar ook artiesten onder leiden. Daarnaast worden artiesten met grote regelmaat meegenomen in een pitch waarin zij overgeleverd zijn aan de sales en creativiteit van het organiserende bureau. Toch valt er anno nu in het evenementencircuit nog genoeg te 'showen' voor artiesten. Het evenementencircuit bestaat immers niet alleen uit zakelijke evenementen en eventorganisatie bureaus die lid zijn van EventBranche. Gelukkig is het artiestencircuit vele malen groter en hebben wij opdrachten van zowel organisatie- en artiestenbureau’ s als vanuit de opdrachtgever zelf.’

‘Een ontwikkeling die al even gaande is, buiten de bedrijfsfeesten om, is dat men op business events zoekt naar artiesten met meerwaarde. Een unieke act met een uniek verhaal gelinkt aan het bedrijf, thema, onderwerp of doelgroep’, aldus Niek Boes.

Theatermaker Iwan Dam: ‘Ik merk dat er steeds meer vraag is om tijdens evenementen dingen te leren. Voor artiesten is daar een grote kans om kennis met entertainment te verbinden en een mengvorm te vinden.

Het gaat om het ervaren. De bezoeker wil iets meegemaakt hebben. Dit kan alleen als de organisatie openstaat voor andere aanpakken.’

Effect en impact worden steeds belangrijker maar ‘het mag niet meer té leuk zijn’ lijkt inmiddels ook een trend. Hoe zien jullie dat en hoe anticipeer je daar op?

Naomi Goldstein, The Agency: ‘Emotie, effect en impact zijn kernwaarden in ons vak. Met de juiste expertise en contacten het onmogelijke voor je opdrachtgever organiseren is en blijft voor een artiestenbureau de leukste uitdaging, en is tegelijkertijd onze grootste kracht. Precies aanvoelen wat, en invulling zoeken voor hetgeen de klant wil bereiken met zijn event. Soms mag het niet té leuk zijn, want dan gaat de fun ten koste van de boodschap. En soms moet gewoon het dak er af! Steeds vaker zien we een combinatie van beiden. Goed kunnen luisteren naar de doelstellingen en maatwerk leveren is de afgelopen jaren het belangrijkst geworden. Feesten om het feesten is dan ook bijna niet meer van deze tijd. Infotainment, de kunst om entertainment en informatie op creatieve wijze te laten samensmelten, de juiste personen op de juiste plek te zetten, écht te verrassen, is dat wel.’

Willemijn van Hussen, Blue Luna: ‘Wij zien dat heel duidelijk en hebben hier eigenlijk profijt van. Van origine werken wij toch al wat meer met de ‘serieuzere’, geëngageerde of creatieve artiesten. Het ligt voor de hand om hen in te zetten om een bepaalde boodschap over te brengen of impact te creëren. Wij geloven in de kracht van authentiek talent, en in entertainment met inhoud. En dat dat ook heel leuk is, bewijzen wij graag keer op keer weer.’

Niek Boes, Niek Boes Productions: ‘In mijn geval speel ik daar op in door bij de opdrachtgevers persoonlijk langs te gaan, door goed te luisteren naar wat zij belangrijk vinden en wat zij willen overbrengen naar hun gasten tijdens het event. Opdrachtgevers waarderen dat en worden enthousiast. Samen met de opdrachtgever creëer ik een show op maat, bijvoorbeeld "The sound of your company" . We hebben er pitches mee gewonnen. Een show die voldoet aan de wensen en beleving, de gasten raakt en waar nog lang over wordt gepraat.’

‘Natuurlijk mag het leuk zijn. Leuk als meerwaarde van de boodschap. Wees eerlijk: wie wil er nou naar een "niet leuk event?" Het stilzwijgend wachten tot een optie misschien ooit eens doorgaat is verleden tijd. De artiest als ondernemer. Samen met opdrachtgevers en bureaus. Ook dat is een meerwaarde’, aldus Niek Boes.

Iwan Dam (theatermaker): ‘Het gaat vooral om de dialoog tussen de opdrachtgever en de artiest(en). Om veel effect en impact te hebben is het nuttig om al vroeg in het stadium de artiesten te benaderen. Zij kunnen vaak met kleine tips of kleine veranderingen in hun performance een groot verschil maken voor het evenement. Jammer genoeg merk ik dat de opdrachtgever artiesten toch nog zien als een sluitstuk. Daar is moeilijk op te anticiperen omdat de opdrachtgever in de ontwikkeling van zijn of haar eventorganisatie nog niet goed te bereiken is.’